30 d’abr. 2013

Hem dit i direm #estimelAhuir [Jordi Puig]



Ja ho havia deixat caure Torró, que l’Ahuir seria per al millor postor, després, això sí, d’una campanya electoral en què tots els partits polítics es van comprometre a respectar-la. Després va arribar el disseny del xiringuito de 1.000 metres, el ‘concurso nacional de ideas‘ i, ara, la platja habilitada per a gossos. Entre ocurrències, cortines de fum, desitjos i intencions d’urbanització ha anat movent-se el govern de la ciutat de Gandia. No cal dir que allò del ‘concurs d’idees’ i del suposat referèndum anaven destinats per a “la franja urbanizable más importante del litoral español” -la presentació mateixa ja el destapa-, i es va presentar escenificada com a resposta a una proposta de la Federación de Asociaciones de Empresarios de la Safor (FAES), feta mitja hora abans.

La Fira de Gandia Autogestionada va engegar immediatament una causa al portal change.org, amb la petició “Per la declaració de la platja de l’Ahuir Espai Natural Protegit No Urbanitzable”, dirigida a l’Ajuntament de Gandia. Ara mateix supera les 5.000 adhesions i encara us hi podeu afegir. Per respondre a este circ que ha muntat el govern gandià per a urbanitzar l’Ahuir, la Plataforma pels pobles de la Safor va voler donar forma a la impressió que li transmetia la gent al carrer: que, més enllà de la ideologia, del partit o de la situació de cadascú, hi havia una certa unanimitat i estima per conservar l’últim tram verge del litoral gandià. I, amb eixe objectiu, es va llançar la campanya #estimelAhuir, materialitzada i produïda pels incombustibles Melderomer. La campanya és, si fa no fa, una continuació d’aquella que deia ‘enamorats de l’Ahuir’, de la mateixa Plataforma i el Consell dels Joves de Gandia, ara fa uns anys.


tt_estimelahuir3

Una cita, diumenge de matí; un matí de gravació; moltes hores de treball; un vídeo de llançament; i un futur muntatge audiovisual, amb tota la gent que hi va participar ... Quan Melderomer publicà el vídeo, va superar en 24 hores les 1.000 visites; i actualment s’apropa a les 3.000. I l’etiqueta #estimelAhuir va ser Trending Topic durant gairebé nou hores, el mateix 22 d’abril, a Twitter. A Simat, ara mateix, podeu visitar l’exposició fotogràfica ‘Ahuir, futur incert’, d’Alba Escrivà, que també es va exposar a la sala de la Muralla de Gandia. Una vegada més, la ciutadania ha sabut respondre, de manera unida, consensuada, amb un missatge en positiu i clar: estimem l’Ahuir i volem conservar-la. Una cosa tan senzilla, i que sovint es fa tan complicada, s’ha donat i, per això, també n’hem d’estar contents i contentes. Vigilants, per suposat. Però en positiu i amb contundència.

Una paret més [Jordi Puig]